Typies EK kater

Zo een dag na de uitschakeling van het Nederlands Elftal op het EK vraag ik me af of de voetbalsupporters zich ooit zo slecht hebben gevoeld.
Zou Wesley zich net zo voelen of is thuiskomen bij Yolanthe de perfecte katerpil?
Zou Huntelaar zich ook zo voelen? Of is zijn basisplaats tegen Portugal zijn doel al voorbij gestreefd?
En zou Bouchra van Persie het ook hebben? Of is het heerlijk dat Robin weer thuis is om voor de kids te zorgen, zodat zij weer de vaste vriendinnen-manicure -en wellnessdagen kan organiseren voor zichzelf?

Een antwoord zullen we wel niet krijgen. We liggen eruit. Dat is een feit.

Mijn eigen katerpil is een castingpresentatie voor een kaasmerk. Boeren! En nee, geen knap, lekker, blond kaasmeisje, maar een ouderwetse Hollandse boer van 50+.
Zo eentje waarvan er 10.000 in massaoptochten door Charkov liepen op weg naar het stadion, hopend op dat wonder dat nooit kwam.
Mijn eigen doel is hopen dat de beste boer erbij zit, wordt uitgekozen door de klant en nu wekenlang op abri’s door Nederland hangt.
Dan wel als vervanger van de vogeltjes van Yes-R Daniel Kroes, de Donald Duck shirts van Heineken of de voorspel-bretels van de AH, waarbij ik bij god hoop dat u de klemtoon in het woord goed gelegd heeft.
En mijn wellnessdag is een dag zittend tegenover mijn collega’s, die voor me afwassen, lief glimlachen als ik chagrijnig kijk en nog steeds “gezondheid” zeggen bij de 89e niesbui van de dag.

Ik ben gezegend castingdirector. Want morgen is ook mijn kater voorbij, zijn we Rafael, Bert en Arjan vergeten en start de dag weer met een nieuwe glimlach van mijn collega’s.
Want we zijn als voetballiefhebbers blij met het EK, maar ook als castingbureau. We werken heel hard mee aan alle campagnes voor Oranje. Ze worden massaal de grond uitgestampt.
Is het niet via een facebook-poule dan wel via inwissel-televisies.
Maar vanaf vandaag, 2 weken eerder dan verwacht, starten weer alle nieuwe campagnes en zullen de klussen wel binnen stromen. Dubbel gevoel. Zou er eigenlijk blij mee moeten zijn.
Nou…vanaf morgen dan, want de kater is er ook bij regie, fotografie, productie en art-direction. Die moeten weer opnieuw beginnen. Over dubbele katers gesproken…
Wesley en consorten…bedankt!

-Arnan Samson-
http://www.typies.nl

Geef een reactie

