Typies Boulevard

Werken op een castingbureau met telefoonangst is als een melkboer met lactose-allergie. Telefoon krijgen we namelijk de hele dag.
..Melk drinken we trouwens ook. Maar dan meer Optimel. Even terzijde. Leuke abriposters waren dat vroeger. Typies hè!
Terug naar de telefoon.
Uiteenlopende vragen passeren dagelijks onze castingrevue:
Kan ik acteurs bij jullie boeken? Ja hoor. Graag zelfs.
Kan ik me bij jullie inschrijven? Ja hoor. Graag zelfs.
Mag ik langskomen voor een kennismakingsgesprek? Ja hoor. Gezellig.
Wat kost het om een dyslectische Kroatische doedelzakspeler met pleinvrees te boeken? Niks. En veel succes!

Ineens ging de telefoon. “Met de redactie van RTL Boulevard!” Ik dacht dat ze wellicht nieuwe presentatoren zochten, maar of ik zelf deskundig commentaar wilde geven?
“Ja, ik vind het ook heel erg van Estelle en Ruud. Dat kan toch niet, schuilend achter een container. Ik heb zelfs gehoord dat Ruud nu zelf stof zuigt en dat terwijl zij Badr Hari ….”
“En het is toch wat, dat SBS. Al die presentatrices van Hart moeten weg. En we weten wat er gebeurt als je een Hart eruit haalt of stopzet. Het zal mij benieuwen.
“en… heb je het al gehoord van Michael Boogerd? Die heeft binnen een jaar zijn Oekraïense ijsdanseres bezwangerd. Dat is toch ook wat.
Als renner kwam hij vaak te kort in de klassiekers, maar dit wordt met recht een klassieker. Die Oekraïense is trouwens van buitencategorie. Finish bergop.
“Katie en Tom, Gert en Josje, Ghost en Joop vd Ende, Balotelli en voetbal. Stuk voor stuk, kapotte relaties. Ja, het is triest hoor”.

“Oh het wordt een eenmalig item. Over modellen, kinderen en casting? Ja dat klinkt logischer. Ik begreep er al niks van. Wat weet ik nou van showbizz… ahum!

En zo geschiedde. Normaal sta ik er bij een live-casting achter, maar ik mocht een keertje vóór de camera plaatsnemen en vragen beantwoorden van een verslaggeefster.
Een leuke dame. Lang. Héél lang. Ze moest zelfs voor míj door de knieën. Ik moest haar toch aankijken. Anders zou ik enkel met mijn onderkin in beeld komen.
En laat dát nu mijn slechtste kant zijn. Rechts was ook al niet best, werd me verteld. Dan maar links. “Kan dat knoopje los? …Nee, doe maar weer dicht. Heb je nog iets anders bij je in de zin van wel een leuk shirt. Kan je ook nog lachen als je praat?”
“Nee, Nou zeg, ik word hier wel behoorlijk beoordeeld op mijn uiterlijk. Tjonge.”

De telefoon gaat. We zoeken mannen en vrouwen met karaktergezichten. Ze hoeven niks te kunnen. Typies Casting blijft altijd op zoek naar het talent in de schoonheid van ieder uiterlijk.

’s Avonds op TV was het wellicht niet bijster interessant wat ik te melden had, maar thank god…I looked fabulous! En dat met lactose-allergie.

-Arnan Samson-
http://www.typies.nl

Geef een reactie

