Typies Weer

Afgelopen week stond ik elke dag wel even weg te dromen. Aangekomen op kantoor ging ik voor de ramen staan.
Ik ben vaak ’s ochtends een uurtje alleen op kantoor en dan gaan de gedachten vaak waar ik graag wil dat ze naar toe gaan.
Enkel de telefoon of een “goedemorgen” van mijn collega’s verstoort dan deze dagdroom.

“De telefoon gaat. Of ik naast 4 topmodellen casten ook de productie kan doen voor een shoot voor een slaapkamergigant. De shoot is op Madeira, in Portugal.
Het gaat om 2 mannelijke topmodellen en 2 vrouwelijke topmodellen. Knap, gebruind, gespierd, rond de 25 jaar. De casting is uiteraard een live-casting bij ons in de studio. Ze moeten 5 draaidagen en 2 reisdagen beschikbaar zijn. De buy-out is lekker hoog, omdat het voor TV Europa is. Print moet ook worden afgekocht voor advertentiemateriaal. Heerlijke klus. Veel werk, maar wel zó leuk!
Normaal doe ik geen producties natuurlijk, maar na een paar seconden nadenken, bedacht ik me dat het wel een spannend avontuur zou worden. Een compleet pakket. Casting en productie.
2 hele dagen casten in de studio met enkel schitterende mensen voor de camera. Het is natuurlijk altijd maar hopen dat ze ook net zo lief zijn, als het merendeel van ons standaard-modellenbestand, maar camerageniek zijn ze zeker. Daarnaast een paar dagen voorproduceren op een warm eiland in Portugal en alle andere werkzaamheden kunnen ook nog gewoon doorlopen, want ik heb een topbezetting op kantoor deze zomer. Ik doe het!
We gaan aan de slag en bellen met verschillende modellenbureaus. Iedereen die ik wil zien, is beschikbaar en wil graag meedoen. Deze opdracht is voor alle modellen een eerste optie. Dat gaat goed. De casting is een succes. Iedereen komt opdagen, het loopt soepel en de keuze is enorm. Dat wordt genieten bij het terugkijken.
Als de definitieve beslissing is gevallen, volgt er een stressloze boeking. Wat een topklus!

De hotels in Portugal worden geboekt. We gaan met 10 man sterk daar naar toe uiteindelijk. Een castingdirector mag overal in korte broek lopen dus mijn koffer wordt dan ook niet zo zwaar. De zon schijnt de hele dag en de prachtigste locaties worden aangedaan. Van een afgelegen baai in het zuiden tot een pittoreske haven aan de westkant, van een zonovergoten park met een overschot aan palmbomen tot een kiezelstrandje met een miljoental schelpen en van een luxe jacht op de azuurblauwe zee tot de top van een bloemenrijke bergwand.
Overal schijnt de zon en is iedereen vrolijk.
De klant is natuurlijk mee en is gelijk tevreden. De shoot gaat fantastisch. Zo goed zelfs dat we elke dag maar van 11.00-15.00 hoeven te werken en de rest van de tijd mojito’s en sangria’s drinken, ons vasthouden aan Portugese rustuurtjes aan zwembaden en heerlijke maaltijden nuttigen in de meest authentieke, lokale restaurants.
Op de laatste dag is er nog een groot strandfeest met lokale bekenden, creatieven uit de hele wereld op muziek van de beste dj’s. Deze shoot is de mooiste casting en productie in de geschiedenis van Typies Casting”

GOEDEMORGEN! Mijn collega’s komen binnen. Ik hoorde ze eerst niet. De regen sloeg zo hard tegen de ruiten dat het zelfs het lawaai van het onweer van afgelopen nacht zou overschreeuwen. Ik reageer wat verward, maar kruip achter mijn bureau en begin de casting en opnames voor te bereiden voor een Nederlands sausmerk. Alle opnames zijn buiten. De voorspellingen zijn slecht. 85% kans op regen. Het is niet anders. Aan het werk.
Gelukkig was ik vanmorgen nog even op Madeira!

-Arnan Samson-
http://www.typies.nl

Geef een reactie

